دائره فهرست نویسی

آموزش فن فهرست نویسی

دائره فهرست نویسی

آموزش فن فهرست نویسی

دائره فهرست نویسی

فهرست نویسی اساس فعالیت های کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی -در مرحله پرورش مسئله الگوی پیشرفت اسلامی - است. با فهرست نویسی می توانید بر مفاهیم اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی مسلط شوید.

بسم الله الرحمن الرحیم

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دایره فهرست نویسی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی سومین جلسه نقد و بررسی ساختار فهرست جامع کارشناسان این دایره در شهر مقدس قم روز جمعه 1393/08/30 با حضور کارشناسان به رسم هفته های پیش برگزار گردید.

براساس این گزارش در بخش اول این جلسه حجت الاسلام کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در ادامه مباحث مطرح شده در جلسه دوم این دایره به تبیین ابعاد بیشتری از مفهوم فهرست نویسی تکمیلی پرداختند. در این قسمت با تبیین ابعاد مفهوم هدایت به عنوان مفهوم محوری در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی که از مبانی دینی اخذ شده است، فهرست نویسی تکمیلی به سه بخش عمده پژوهش، پرورش و پردازش تقسیم شد و یک فهرست کامل به فهرستی تعریف گردید که دارای سه بخش پژوهش، پرورش و پردازش باشد.

در این بخش از جلسه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، به صورت اجمالی به تعریف مختصر پژوهش، پرورش و پردازش پرداخته و پژوهش را مساوی با مباحث حجیت یک  بحث قرار دادند، حجت الاسلام کشوری در ادامه پرورش را به نظام مقایسه فکر مختار با رقیب عینی خویش و در نهایت پردازش را نیز به تئوری و طرح مختار برای تحقق اهداف تعریف نمودند.

لازم به ذکر است مباحث علمی مربوط به این بخش جلسه ادامه داشته و در جلسات بعدی تکمیل خواهد شد.

در ادامه جلسه که بعد از نماز ظهر و عصر برگزار شد، کارشناسان دایره فهرست نویسی به نقد و بررسی فهرست جامع (طرح پایان نامه سطح 1) آقای محمد سعادتمند از اعضای کارگروه مروی تهران پرداختند.

در قسمت پایانی این جلسه پس از چند ساعت بحث و گفتگوی کارشناسانه درباره فهرست جامع آقای سعادتمند، طرح فهرست جامع ایشان به شرح ذیل مورد تأیید قرار گرفت:

1. تبیین ضرورت تولید الگوی جدید از طریق بررسی آفات الگوی فعلی اداره جامعه

2. نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی، متکفل تشریح بهترین جواب برای تولید الگوی جایگزین توسعه

3. تعریف الگوی پیشرفت به ابزار تحقق شاخصه های هویت اسلامی

4. منحل کردن سؤالات ادبیات انقلاب در سؤالات قبلی توسط نخبگان حوزه و دانشگاه، مانع فهم چیستی الگو

5. تبیین جهت حرکت انقلاب اسلامی، تنها رفع کننده ی مانع فهم چیستی

6. گفتمان سازی از طریق پردازش موضوعات جهت ساز؛ پیشنهاد نقشه راه برای تولید الگو

7. یکسان انگاری پیشرفت اسلامی و توسعه غربی، مانع اصلی فهم چگونگی تولید الگو

8. شورای راهبردی به عنوان تنها شورای مردمیِ حاضر در عرصه الگو، متولی تولید نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی

لازم به ذکر است به دلیل کمبود وقت و مصادف شدن جلسه با اذان مغرب نقد و بررسی فهرست جامع کارشناس دو به جلسه بعدی موکول گردید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی