دائره فهرست نویسی

آموزش فن فهرست نویسی

دائره فهرست نویسی

آموزش فن فهرست نویسی

دائره فهرست نویسی

فهرست نویسی اساس فعالیت های کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی -در مرحله پرورش مسئله الگوی پیشرفت اسلامی - است. با فهرست نویسی می توانید بر مفاهیم اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی مسلط شوید.

بسم الله الرحمن الرحیم

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دائره فهرست نویسی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی اولین کارگاه عملی فهرست نویسی کارگروه کاشان امروز 9 آبان 1392 با حضور اعضای این کارگروه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

براساس این گزارش در این جلسه با تبیین تمثیلی مفهوم فهرست نویسی در ابتدای جلسه به مهندسی معکوس رایج در صنعت و تکنولوژی و تطبیق مراحل آن با مراحل فهرست نویسی ابتدا درکی اجمالی برای حاضرین در جلسه ایجاد شد.

پس از تعریف تمثیلی فهرست نویسی به ابزار و تکنولوژی تسلط بر مفاهیم حاکم بر یک فکر، فهرست نویسی به صورت مفهومی برای حاضرین در جلسه تبیین و فهرست نویسی در شش گام 1- مطالعه دقیق متن، 2- تجزیه دقیق متن 3- استخراج عنوان تجزیه ها 4- استخراج عناوین ساختاری 5- استخراج عنوان جلسه 6- ویراست فهرست و عنوان به صورت نظری تشریح و به صورت عملی تمرین گردید.

اصلی ترین موضوعات مورد نیاز برای استخراج یک فهرست دقیق در این جلسه مطرح شد، تجزیه صحیح و دقیق متن، استخراج صحیح و دقیق عناوین ساختاری و عنوان جلسه است.

همچنین در این جلسه استخراج یک عنوان تجزیه درست دلیل بر صحت تجزیه صحیح عنوان شده و گفته شد که ملاک تجزیه یک متن از دیگر بخش های متن، امکان بیان مستقل آن بخش به عنوان یک مفهوم قابل درک توسط خواننده آن تجزیه می باشد.

در پایان جلسه نیز اعضاء به صورت عملی با نحوه تجزیه صحیح یک متن، چگونگی استخراج عنوان تجزیه، معنا و مفهوم استخراج عناوین ساختاری و عنوان جلسه آشنا شدند.

نظرات  (۱)

  • علیرضا فرجی
  • با سلام
    لطفا در تقویم کارگاههای آموزشی ، کارگاه 9 آبان کاشان را وارد کنید و لینک خبرش را به آدرس زیر بگذارید. البته این خبر همان خبر  شماست که من کمی آن را تکمیل نمودم.
    ممنون
    http://pishraft-kashan1.blog.ir/post/64

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی